توری استنلس استیل یکی از پرکاربردترین توری‌هایی است که مصارف زیادی داشته و به دلیل قابلیت تطبیق‌پذیری و ضدزنگ بودن مشتریان زیادی دارد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم توری استنلس استیل چیست و چه کاربردی دارد.

توری استنلس استیل چیست؟

توری استنلس استیل (Stainless Steel Wire Mesh) یکی از انواع توری‌ با ویژگی‌های عالی و کیفیت مرغوب است که توسط استیل بهراد عرضه‌ می‌‌شود. توری استنلس استیل از سیم استیل با کیفیت بالا و تحت شرایط و فرآیند خاص همراه با درجه حرارت بالا ساخته شده است. از طریق دستگاه مخصوص، سیم را با قطر مشخص می‌سازند سپس توسط یک دستگاه بافندگی در دمای ثابت و عاری از گرد و غبار آن را می‌بافند. تطبیق‌پذیری یکی از رایج‌ترین دلایلی است که مردم توری استنلس استیل ضدزنگ را انتخاب می‌کنند.

ویژگی‌های توری‌ استنلس استیل

توری استنلس استیل

توری‌های استنلس استیل از جنس استیل و با ۸ درصد آلیاژ نیکل و کروم است. توری استنلس استیل ضدزنگ بسیار مقاوم در برابر خوردگی است و حتی از آن برای کاربردهای زیر آب استفاده نیز استفاده می‌شود، زیرا کمترین پوسیدگی را دارد. در زیر ویژگی‌های لازم درباره‌ی توری‌های استنلس استیل را می‌بینیم.

  • تحمل دما

این توری‌ها در شرایط بسیار گرم و یا حتی در فشارهای بسیار بالا تحمل پذیر هستند. همانطور که گفته شد این ماده حاوی ۸ درصد کروم و نیکل است که باعث می‌شود در دماهای بالا مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد.

  • کمترین نگهداری

توری از جنس استنلس استیل به دلیل ترکیب غیر واکنشی پایدار و مقاومت در برابر خوردگی، نیاز به نگهداری کمی دارد. به همین دلیل در طبیعت از قابلیت استفاده مجدد بالا برخوردار است و حداکثر عملکرد را برای یک دوره طولانی‌تر تضمین می‌کند.

  • مقاومت در برابر خوردگی

توری‌های از جنس استنلس استیل که به دلیل مقاومت بالا و مقاومت در برابر خوردگی شناخته می شوند، برای طیف گسترده‌ای از صنایع ضروری و مفید است و همین دلیلی است که این توری‌ها در مواردی از جمله سیستم‌های تصفیه ظاهر می‌شوند.

  • ضد زنگ عالی

توری‌های استنلس استیل یک ضد زنگ عالی نیز به شمار می‌رود و یکی از  بهترین گزینه‌ها برای مشاغل بادوام، مانند تقویت امنیت است، چراکه ضد زنگ‌بودن این توری‌ها باعث می‌شود در برابر جوشکاری نیز مقاوم باشند.

از جمله ویژگی‌های دیگر توری‌های استنلس استیل می‌توان مقاوم بودن در برابر سایش و اسیدها، استحکام عالی، طول عمر طولانی، خواص مکانیکی و شیمیایی پایدار و اندازه‌های دقیق را نام برد.

کاربرد توری‌ استنلس استیل

توری استنلس استیل

از تور‌های استنلس استیل در کاربردهای فراوان و در طیف مختلفی از طراحی صنعتی‌، ساختاری و طراحی معماری استفاده می‌شود که به طور جامع به آن می‌پردازیم. به طور گسترده‌ از تور‌های استنلس استیل در چاپ لوازم الکترونیکی، منسوجات، سرامیک، شیشه و سایر صنایع مورد استفاده می‌شود، همچنین به عنوان فیلتر در حمل و نقل هوایی، هوافضا، پتروشیمی نیز کاربرد دارد. مزیت ضد زنگ‌بودن عالی توری‌های استنلس استیل باعث شده است که از آن در صنعت باغبانی به عنوان محافظ درخت و گیاهان و زنبورداری همچنین در سایر موارد مانند ریخته‌گری، غربالگری، تصفیه‌ی آب، تقویت لمینت و واشر مورد استفاده قرار بگیرد در طراحی داخلی نیز بهترین انتخاب برای طراحی داخلی کابینت‌ها، پنجره‌ها و درها است.

از دیگر کاربردهای توری‌های استنلس استیل در معماری است که به عنوان محافظ برای سقف‌ها، دیوارها، پروژه‌های زیربنایی، مناطق مسکونی، ساخت استخرها، تونل‌ها و پارکینگ‌ها از آن استفاده می‌شود. در کشاورزی نیز می‌تواند حصاری برای مزارع یا ایجاد محافظ و سر پناهی برای حیوانات در شب باشد. این توری‌ها غالباً در فرآیند پالایش نیز کاربرد دارند و به فیلتر ناخالصی‌های روغن‌های خام کمک می‌کنند. کاربرد دیگر توری استنلس استیل در پانل‌های خورشیدی که از آن‌ها در برابر پرندگان محافظت می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که توری‌های استنلس استیل در تهیه و فرآوری مواد غذایی نیز کاربرد دارد درواقع استفاده از این توری باکیفیت بالا در این صنعت برای تولید مواردی مانند وسایل سرخ کردنی و کباب‌کردن مواد‌ غذایی استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

توری‌های استنلس استیل به عنوان متنوع‌ترین و محبوب‌ترین مورد شناخته شده است که برای کاربردهای گسترده صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا از نظر ظاهری یکنواخت و خاصیت مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. توری‌های استنلس استیل بهترین گزینه برای استفاده است چراکه به گونه‌ای طراحی شده است که هدف شما را در رسیدن به بهترین نتیجه محقق می‌کند و سبب می‌شود از کاربرد آن در طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها لذت ببرید.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست