امروزه سیم‌های‌ فولادی به عنوان یک ماده اولیه بسیار مهم شناخته می‌شوند. درواقع این متریال ارزشمند به عنوان مفتول در تهیه انواع توری فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری فولادی چیست؟

مفتول‌های سخت و محکم به دو صورت ساده و آجدار تولید می‌شوند که برای اتصال از جوش‌دادن یا بافتن آن‌ها به هم  استفاده می‌کنند و به شکل ورق‌های رولی عرضه می‌شوند. ضخامت مفتول‌ها و اندازه چشمه‌ها (شبکه‌های توری) با توجه به نوع کاربری متفاوت است. از خصوصیات مهم توری فولادی می‌توان به مقاومت خوب آن در برابر سایش اشاره کرد، که این امر بستگی به کم‌‌کربن و پر‌کربن بودن توری مورد نظر دارد. امروزه از توری فولادی با قطرهای نازک (بین ۲ تا ۴ میلی متر) جهت ساخت پنل‌های سه‌بعدی استفاده می‌گردد. توری‌های فولادی در انواع مختلف با کاربرد‎های متمایز وجود دارند که شامل موارد زیر است.

توری جوشی رولی

۱-  توری جوشی یا مش

توری‌هایی که به نام مش در بازار شناخته می‌شوند جزو توری‌های جوشی به شمار می‌روند. این توری‌ها از جوش دادن یک سری مفتول‌های فولادی در کنار هم تولید می‌شوند که قطر متفاوتی دارند و همین مسئله باعث افزایش استحکام می‌شود. استحکام زیاد این نوع مش باعث شده تا انعطاف‌پذیری زیادی نداشته باشند. مفتول‌های صنعتی ساده یا آجدار را به صورت نقطه‌ای روی یکدیگر جوش می‌دهند و ورقه‌هایی با ابعاد و چشمه‌های مختلف تولید می‌کنند.

کاربرد توری جوشی

  • مصارف ساختمانی و کف
  • کاربرد در داخل بتن در انواع پروژه‌های کوچک و بزرگ ساختمانی و صنعتی

۲- توری حصاری

توری حصاری در واقع یک محافظ است که برای تولید آن از سیم مفتولی گالوانیزه زنجیری، فولادی، پلی اتیلن و… در اشکال مختلف استفاده قرار می‌شود. این توری‌ها از مفتول‌هایی از جنس گالوانیزه گرم یا فولاد ضد زنگ با روزنه‌های متفاوت بافته شده‌اند. یک توری حصاری با کیفیت می‌تواند به عنوان یک محافظ، دارای مقاومتی طولانی، نصب آسان و امنیتی بالا ‌باشد. سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف، ماندگاری و طول عمر زیاد از ویژگی‌های خاص این توری‌ها است.

کاربرد توری حصاری

  • اجرای فنس و حصارکشی دور باغ و زمین‌های ورزشی و ملک خصوصی
  • نصب توری جهت جلوگیری از سقوط افراد و مصالح ساختمانی در سازه‌های در حال ساخت
  • قفس جهت حیوانات
  • حفاظ بزرگراه‌ها، فرودگاه و ترمینال و مراکز نظامی
  • استفاده در دیوارهای بتنی به عنوان آرماتور

۳- توری گابیون

توری‌های گایبون از پوشش فولادی، گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است تا شکل ساختاری و طول عمر خود را حفظ کنند. کلمه گابیون ریشه ایتالیایی دارد و به معنای محفظه بزرگ است. در صنعت نیز به معنی هر گونه حصار فلزی که از مصالحی همچون سنگ و سنگریزه پر شود، گابیون می‌گویند. به این توری‌ها، سنگی هم گفته می‌شود. برای اینکه بتوان سازه‌های بزرگ تولید کرد، توری‌ها را با سنگ پر می‌کنند و آنها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. این نوع توری فولادی کاربرد زیادی در دنیا دارد و از جمله متریال‌های کاربردی و زیبا به شمار می‌رود.

کاربرد توری گایبون

  • مهار سنگ‌ها، مهار دیوارهای سنگی
  • سدسازی و جاده سازی
  • ایجاد دیوارهای محافظ
  • دیوار حائل

۴- توری پرسی

توری پرسی هم نوعی سیم مفتولی است که از چشمه‌های مربعی و مستطیلی‌شکل بهره می‌برد. این این توری از جوش‌دادن و پرس کردن سیم‌ها ساخته می‌شود. برای تولید توری فولادی پرسی می‌توان از موج‌دادن سیم‌های فلزی استفاده کرد.

کاربرد توری پرسی

  • به صورت ورق‌هایی داخل قالب‌های پروفیلی قرار می‌گیرد و به علت استحکام، زیبایی و ارزانی آن نسبت به نرده آهنی، جهت نرده کشی دور میادین، پارک ها، بلوار های مجتمع مسکونی، ترمینال ها و منازل ویلایی به کار می رود.
  • به صورت شبکه جوشی در فونداسیون کف، حفاظ بندی در و پنجره
  • قفس حیوانات، مش بند، ساختمان سازی

جمع بندی

توری فولادی در صنایع مختلف کاربردهای زیاد و متفاوتی دارد. از جمله صنایعی که نیازمند این کالای مهم جهت دانه‌بندی مواد اولیه، نیمه ساخته یا محصول نهایی خود هستند می‌توان به صنایع شیمیایی، نفت و پتروشیمی، کانی‌های فلزی و غیرفلزی، بصنایع هداشتی، دارویی، غذایی و… اشاره کرد. از مزایای توری‌ فولادی طول عمر بسیار بالا و مقاومت این توری‌ در برابر سایش و خورندگی مواد بوده که این مسئله با توجه به هزینه‌های سنگین توقف خطوط تولید و تعویض توری سرندها، در نهایت موجب صرفه جویی در وقت و هزینه واحدهای تولیدی و مصارف دیگر می‌گردد.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری فولادی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست