ورق مشبک پانچ یکی از پرکاربردترین محصولات موجود در بازار است که به دلیل مصارف متنوع از صنایع مختلف سفارشات زیادی دارد. این ورق انواع مختلفی دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

ورق مشبک پانچ چیست؟

ورق مشبک پانچ

امروزه ورق مشبک پانچ یکی از متنوع‌ترین و محبوب‌ترین محصولات فلزی در بازار است. این محصول اغلب از جنس استیل (فولاد کم کربن) یا فولاد ساده همچنین به عنوان فولاد کربن نیز شناخته می‌شود و به وسیله دستگاه مخصوص انواع الگوهای مشبک مانند حالت‌های دایره‌، مربع، لوزی، ستاره و غیره روی آن ایجاد می‌کنند. البته مشبک با سوراخ‌های دایره‌ای محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع پانچی است که روی این ورقه‌‌ها ایجاد می‌شود.

گفتنی است این ورق‌ها با انواع مختلفی از جمله فلزی، گالوانیزه، استیل ضد زنگ، صفحه آلومینیومی و… نیز تولید می‌شوند و منافذ آن به صورت کم تراکم و پر تراکم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. با صراحت می‌توان گفت که این ورقه‌ها همه کاره هستند، به گونه‌ای که از صنعت گرفته تا هنرهای تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین ورق مشبک پانچ یک انتخاب اقتصادی برای پروژه‌های شما است و نسبت به وزنش از قدرت بالایی برخوردار است. قیمت پایین، رنگ‌آمیزی آسان، سبک وزن، چند منظوره و قابل تنظیم‌بودن آن باعث شده است به این محصول به یک انتخاب رایج تبدیل شود. به طور کلی این محصول بسیار متنوع است و این دلیلی است که قدرت، کارایی و زیبایی را در کنار هم ببینیم.

ویژگی‌های ورق مشبک پانچ

ورق مشبک

انواع ورق مشبک پانچ دارای ویژگی‌های بسیاری است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. ازجمله ویژگی‌های این محصول عالی این است که:

  • امنیت و کنترل صدا را فراهم می‌کند.
  • قابل تنظیم است، به گونه‌ای که با انواع مختلفی از ضخامت صفحه، اندازه و اشکال در دسترس است.
  • از طریق رنگ‌کردن یا پولیش در برابر سایش مقاومت می‌کند و ماندگاری طولانی دارند.
  • ظاهری جذاب دارد و به آسانی نصب و تعمیر می‌شود.
  • دارای ورقه‌ یکنواخت و سطح صاف است.
  • از لحاظ زیبایی‌شناسی بی‌نظیر است و ظاهر زیبا آن باعث شده است در بیشتر معماری‌ها و طراحی‌ها با الگوها و اندازه‌های متنوع مورد استفاده قرار گیرد.
  • بادوام هستند و صدا را به خوبی جذب می‌کند.
  • از محیط‌ زیست محافظت می‌کند.
  • اقتصادی و به صرفه است.

کاربردهای ورق مشبک پانچ

این محصول با سوراخ‌کردن اشکال مختلف بر روی ورقه‌های فلزی برای رفع نیازهای مختلف بازار ساخته می‌شود. به دلیل اندازه‌های مختلف پانچ، استحکام بالا و جذابیت زیبایی شناختی، ورق مشبک پانچ با مزایای بسیاری در طیف گسترده‌ای از کاربردهای طراحی معماری قابل استفاده است و جلوه‌های بصری خاصی را به ساختمان‌ها می‌دهد. ورق مشبک پانچ می‌تواند در وسایل حمل و نقل، ساخت دیوارها، اتاق‌های ژنراتور‌، ساخت کارگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

این ورقه‌ها به عنوان یک سد صوتی برای کنترل سر و صدای محیط مانند بزرگراه، راه آهن، مترو به شمار می‌روند؛ همچنین به عنوان ماده جاذب صدا در سقف‌ها و دیوار ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. از دیگر کاربردهای ورق مشبک پانچ در داروسازی، فیلتراسیون مواد غذایی و آشامیدنی، محفظه تهویه مطبوع، تجهیزات تصفیه، ساخت پله‌ها، بالکن‌ها، بشقاب‌های تزئینی زیبا، پوشش محافظ برای ماشین آلات و تجهیزات، درهای امنیتی، خودروسازی، تانکرسازی، ساخت انواع صندلی‌ها، مبلمان و… به کار برده می‌شود.

 جمع‌بندی

ورق مشبک پانچ با جنس، اشکال و اندازه‌ی‌‌های متفاوت به عنوان محصولی پرطرفدار و محبوب عرضه‌ می‌شود. در ورق مشبک پانچ برای رعایت یک اصل، دیافراگم باید بیشتر از یا برابر با ضخامت ورق باشد که مطابق با حداقل اصل دیافراگم باشد. هرچه قطر سوراخ کوچک‌تر باشد، درنتیجه ضخامت صفحه بیشتر است و در این صورت کار بیشتری بر روی ورقه انجام می‌شود و هزینه آماده‌سازی آن نیز  بیشتر است. شما می‌توانید ورق‌های مشبک پانچ را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف با الگوهای متفاوت را متناسب با پروژه و نیاز خود در استیل بهراد سفارش دهید.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست