یکی از محصولات کاربردی در استیل بهراد، توری پلی استر (Polyester Mesh) است. این توری از الیاف پلی استر بافته می‌شود و دی میتل ترفتالات و ‏‏اتیلن گلیکول از جمله مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های پلی استر است. برای اینکه بدانید این توری چیست و چه کاربردهایی دارد، در ادامه‌ این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های توری پلی استر

توری‌های پلی استر از استحکام خوبی برخوردار هستند، به این صورت که استحکام آن‌ها در حالت خیس‌بودن برابر با حالت خشک آن‌ها است. خاصیت ارتجاعی یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این توری‌هاست که باعث شده است تا مچاله نشوند و درواقع فرم خود را حفظ ‏کنند. ویژگی دیگر این نوع توری خاصیت شستشو  و خشک‌شدن سریع آن است. توری‌های پلی استر برای ۱۰ سال ضمانت شده‌اند و آزمایش‌های شبیه‌سازی شده نشان می‌دهد که این ماده بیش از ۲۱ سال عمر می‌کند.

همچنین توری‌‌های پلی استر در محیط‌های روغنی دوام زیادی دارند. مقاوم بودن در برابر نور خورشید از دیگر ویژگی این محصول عالی به شمار می‌رود، البته در صورتی‌که به مدت طولانی در برابر نور خورشید قرار بگیرد ممکن است کمی استحکام خود را از دست بدهد، اما رنگ آن تغییری نمی‌کند. این محصول عالی در برابر سایش نیز مقاومت بالایی دارد، اما در برابر عوامل اکسیدکننده و اسیدهای قوی مقاومت زیادی  ندارد. پلی استر در برابر آب مقاوم است و به دلیل نقطه ذوب بالا می‌تواند در برابر درجه حرارت بالاتر مقاومت کند و در مقابل بیشتر انواع حلال‌ها از دوام بالایی برخوردار  است.

خاصیت کشش سطحی، الاستیکی بالا، مقاوت بالا در برابر شرایط اسیدها، حرارت و گرما همگی از ویژگی‎های بارز فیزیکی توری‏‌های پلی استر به شمار می‌روند. به احتمال زیاد پاسخ این سوال که چرا این محصول عالی است در کاربردهای فراوان آن دیده می‌شود.

کاربردهای توری پلی استر

به طور کلی توری‎ پلی استر در صنعت چاپ، پزشکی و دارو سازی، ساخت فیلتر و صافی، صنایع غذایی، شیلات و کشاورزی، به عنوان نورگیر، ضد اسید و باز، ساخت جلیقه‌ نظامی، تهیه‌ پارچه‌های تزئینی و صدها مورد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به جزئیات بیشتر این کاربردها می‌پردازیم.

غربالگری توری پلی استر بسته به صنعت، برای اهداف و برنامه‌های مختلفی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، این توری می‌تواند به یک قاب وصل شود و به عنوان یک مکانیزم برای خشک‌کردن محصولات و مواد مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از کاربردهای توری‌ پلی استر در صنایع غذایی است، به طوری که می‌توان از آن به عنوان صافی و فیلتری در تولید آب میوه و سبزیجات استفاده شود. سایر کاربردهای صنایع غذایی برای این نوع توری شامل استفاده از آن برای الک‌کردن آرد است. کاربرد دیگر توری‌های پلی استر در صنعت برق است که از آن برای مشخص‌کردن اجزای مدار الکتریکی روی بورد یا تخته استفاده می‌کنند.

همچنین از کاربردهای دیگر آن می‎توان به طراحی نقش‌ها وجلوه‌های زیبا روی لباس‌ها اشاره کرد. توری پلی استر حتی می‌تواند در کاربردهای صنعتی و تحقیقاتی نیز استفاده شود. به عنوان مثال دوختن کسیه‌هایی از جنس توری پلی استر  می‌تواند در کاشت بذر کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی نیز گهگاه از این نوع توری برای نگهداری حشرات و مطالعات روی آن‌ها استفاده می‌کنند.

دکورها و ظروف سرامیکی در زندگی ما نقش پررنگی دارد و یکی از کاربردهای توری پلی استر قابلیت آن در صنعت چاپ و رسم طرح‌ روی محصولات سرامیکی است. توری‌های پلی استر در اندازه ها و استانداردهای مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید متناسب با کار خود آن‌ها را سفارش دهید.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پلی استر است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست