توری فسفر برنز یکی دیگر از انواع توری است که در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد. برخورداری از ویژگی‌های خوب مس و قلع باعث شده تا این محصول در کنار انعطاف خوب، دوام زیادی داشته باشد.

توری فسفر برنز چیست؟

توری فسفر برنز

برنز آلیاژی است که در درجه اول از مس تشکیل شده است؛ بنابراین بسیاری از مشخصات یکسان مس، مانند قابلیت انعطاف پذیری، دوام و شکل‌پذیری را به خود اختصاص داده است. به طور معمول، توری فسفر برنز از ترکیب شیمیایی ۸۵ تا ۹۰ درصد مس و ۱۰ تا ۱۵ درصد قلع تشکیل شده است. این توری رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دارد و این محصول صنعتی برای استفاده در مصارف معماری، تزئینی و هنری به طور فزاینده‌ای محبوب است. البته قابل ذکر است رنگ‌های دیگر این محصول نیز در دسترس است. دیافراگم‌ها در این محصول از ۰.۰۳۳ تا ۴ میلی‌ متر است، در حالی که قطر سیم از ۰.۰۳ میلی‌متر تا ۰.۷ میلی‌متر و عرض تولید شده بین ۰.۹۱۴ ۱.۲ متر است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول با کیفیت آشنا شویم.

ویژگی‌های توری فسفر برنز

توری‌های فسفر برنز دارای خاصیت انعطاف‌پذیری خوب، مقاومت واستحکام بالا هستند. این توری با محتوای مس بالاتر باعث مقاومت بیشتر در برابر خوردگی نسبت به توری برنجی می‌شود.  دلیل اصلی استفاده از این محصول چشمه‌ها و کاربردهای مختلف از دریایی و نظامی گرفته تا توری برای جلوگیری از ورود حشرات در ساختمان‌های تجاری و مسکونی است. این مدل از برنز سخت‌تر و نرم‌تر از توری مسی مشابه است و در نتیجه معمولاً در کاربردهای جداسازی و فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. این توری به دلیل خاصیت غیرمغناطیسی‌ در محافظ الکترومغناطیسی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این محصول با داشتن رنگ‌های زیبا و قابلیت‌های زیاد مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. در زیر می‌توانید خصوصیات مربوط به این محصول را ببینید.

  • انعطاف پذیری خوب و کشش خوب
  • مقاومت در برابر سایش
  • رسانایی خوب
  • عملکرد انتقال حرارت خوب
  • غیر مغناطیسی
  • نفوذپذیری زیاد هوا
  • استحکام بالا

کاربردهای توری فسفر برنز

توری فسفر برنز

فیلترها در صنایع داروسازی و صنایع فرآوری مواد غذایی به کاربرده می‌شوند و توری فسفر برنز در تعدادی از صنایع از جمله رس سفالی و ذرات چینی، ظروف شیشه‌ای، تصفیه مایعات و گازها و غیره استفاده می‌شود. وجود دو عنصر قلع و روی در این محصول باعث شده است، قلع مقاومت بیشتری در برابر خوردگی را فراهم کند و فسفر نیز می‌تواند مقاومت به سایش را افزایش دهد. با استفاده از این ویژگی‌ها، این محصول معمولاً در برنامه های تصفیه و جداسازی استفاده می‌شود.

ازجمله صنایعی که توری فسفر برنز کاربرد دارد:

  • صنایع معماری و تزئینی، برای صفحه نمایش دیوار و نمای داخلی.
  • صنایع محافظ EMI و RFI، برای اتاق محافظ و قفس.
  • صنایع تصفیه و جداسازی، برای دیسک‌های فیلتر و غربال تست.
  • صنایع پتروشیمی و شیمیایی، برای علامت‌های تولید شده در برگه امنیتی.

همچنین این توری به استحکام بالا شناخته می‌شود. وهمین طور به دلیل انعطاف‌پذیربودن آن در تولید کاغذ امنیتی استفاده می‌شود؛ ضمن اینکه از آن برای چاپ رنگی کاغذهای امنیتی که برای گذرنامه‌ها‌، اسکناس‌ها، مهرها و در سایر اسناد با ارزش نیز استفاده می‌شود. همچنین توری فسفر برنز به عنوان توری پنجره یا درب برای جلوگیری از ورود حشرات استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

استفاده از توری فسفر برنز بسیار آسان است و عملکردی عالی را به مشتریان می‌دهد. نکته‌ جالب توجه درباره‌ی این نوع توری رنگ زیبا و سایزهای کوچک ظریف چشمه‌های آن است که معمولاً به عنوان توری پنجره در خانه‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این کار نه تنها می‌تواند از ورود حشرات جلوگیری کند بلکه می‌تواند ظاهر خانه را نیز به حالتی سنتی شبیه کند.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست