اگر برای کارهای مختلف خود به دنبال یک راه حل مقرون به صرفه به جز استفاده از فولاد ضد زنگ هستید، ما به شما توری برنجی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امروز درباره این نوع توری و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد.

توری برنجی چیست؟

برنج نوعی آلیاژ است که از مس و روی تشکیل شده است، اما توری برنجی (brass wire mesh) خواصی نزدیک به مس دارد و می‌تواند حتی به جای مس نیز مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع این توری‌ها خاصیتی شبیه به توری‌های مسی ارائه می‌کنند که علاوه بر صنعت برق و معماری در مصارف پزشکی نیز کاربرد فراونی دارند. گفتنی است که توری‌های برنجی ضد زنگ هستند و رنگ خود را حتی بعد از مدت طولانی نیز از دست نمی‌دهند. مقاومت بالای توری برنجی باعث شده است تا در صنایع پزشکی بسیار مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین این توری‌ها به دلیل مقاومت در برابر کشش، برای انواع صنایع و پروژه‌های کاربردی به کار برده می‌شوند. در ادامه‌ این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ویژگی‌ها و مزایای توری برنجی یاد بگیریم.

توری‌های برنجی در سایزها و قطرهای متفاوت تولید می‌شود که در جدول زیر انواع آن را می‌بینیم.

                    مدلمساحت روزنه برحسب میلیمترقطر سیم برحسب میلیمتر

وزن

۸-شبکه‌ای

۲.۵

۰.۶۳

۱.۵۸

۱۶-شبکه‌ای

۱.۲۱

۰.۳۷۵

۱.۱۲۵

۲۰-شبکه‌ای

۰.۹۱۵

۰.۳۳۵

۱.۲۶

۳۰-شبکه‌ای

۰.۵۶۷

۰.۲۸

۱.۱۷۶

ویژگی‌های اصلی توری برنجی

توری برنجی حاوی ۶۰ تا ۷۰ درصد مس و ۳۰ تا ۴۰ درصد روی است. وجود روی در محصول به تقویت توری برنجی کمک می‌کند. همچنین در برابر خوردگی مقاوم بوده و خاصیت ضد جرقه‌ای را ارائه می‌دهد.  همین دلیل باعث شده است، از این توری‌ها در مناطق حساس و قابل احتراق نیز استفاده شود. این توری نسبت به مس جریان الکتریکی کمتری را از خود عبور می‎دهد. جالب است بدانید با اینکه تورهای برنجی سخت هستند، اما می‌توان آن‌ها را با دست خم کرد و حتی با قیچی نیز قابل برش است. پس از خم‌کردن یا شکل گیری، خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می‌کنند و به حالت اولیه برمی‌گردند.

همان‌طور که در جدول بالا نیز مشاهده کردید، قطر مفتول توری‌های برنجی بسیار کوچک است و معمولا در اندازه‌های کوچکتر از ۲ میلی‌متر تولید می‌شوند. یکی دیگر از ویژگی‌های توری برنجی رنگ طلایی آن است، این رنگ از درخشش خاصی برخوردار است و تنها رنگی است که با همه‌ی رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود؛ بنابراین این محصول اغلب به دلیل ظاهری روشن و طلایی، برای تزیین مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنرمندان  و طراحان داخلی از رنگ منحصر به فرد طلای زرد مفتول برنجی که گرمی و انرژی  خاصی را به محیط منقل می‌کند استفاده می‌کنند.

توری‌های برنجی در برابر خوردگی، سایش، زنگ‌زدگی، اسید یا قلیایی مقاوم هستند، همچنین این توری‌ها از انعطاف‌پذیری و استحکام کششی خوبی برخوردار می‌باشند. این محصول ایده‌آل در مقایسه با مش سیم مسی، از نظر استحکام، مقاومت و سختی در درجه‌ی بالایی قرار دارد. از آنجا که توری برنجی نسبت به سایر فلزات نرم‌تر است؛ بنابراین اصطکاک کمتری را نیز از خود نشان می‌دهد، همچنین نسبت به لکه‌دارشدن نیز نسبتاً مقاوم است و برای مدت طولانی می‌توانید از آن بهره ببرید.

کاربردهای توری برنجی

توری‌های برنجی اغلب با کیفیت عالی و کاربردی عرضه می‌شوند و معمولاً در پروژه‌های معماری، طراحی داخلی، کابینت آشپزخانه، دکوراسیون مدرن، سنتی و روستایی به عنوان توری تزئینی برای لامپ و کابینت‌ها، کاردستی و مجسمه‌سازی و بسیاری کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و زیبایی را به محیط هدیه می‌دهند. جدا از کاربردهای زینتی که دارد؛ بیشترین استفاده را در صنعت برق، فیلتراسیون مایعات و چاپ ظروف چینی، درست‌کردن الک در صنعت آردسازی به خود اختصاص داده است. با توجه به دوام، قیمت مناسب و زیبایی ظاهری توری برنجی، اغلب برای بسیاری از نیازهای معماری و صنعتی گزینه مناسبی است. در کل توری‌ها انواع مختلفی دارند و توری برنجی با توجه به مشخصات، کاربرد و قیمت خود جزو مواردی است که مصرف زیادی دارد.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پلی استر است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست