توری پلی استر یکی از انواع توری است که در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، کشاورزی، سلولزی، بهداشتی و… کاربرد دارد. در ادامه برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره انواع توری فسفر برنز با ما همراه باشید.

درباره توری پلی استر و کاربردهای آن صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر با انواع توری پلی استر آشنا شویم. انواع توری پلی استر شامل موارد زیر می‌شود:

توری پلی استر مونو فیلمنت Monofilament polyester mesh

توری پلی استر مونوفیلمنت یکی از انواع توری پل استر است که تا حد زیادی در صنایع غذایی و غیر غذایی برای اهداف مختلف و کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. توری پلی استر مونوفیلمنت پارچه‌ای پلی استر با نخ‌هایی از همین جنس مونوفیلمنت است که فقط از یک نوع فیبر تشکیل شده است. این سیم یک رشته مداوم است که معمولاً یک سیم دایره‌ای شکل با سطح صاف است. سیم‌های پلی استر مونو فیلمنت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و به راحتی به هم وصل نمی‌شوند. از این نوع توری پلی استر به عنوان غربال‌ها و فیلترها استفاده می‌شود. انواع پارچه‌های مش پلی استر مونوفیلمنت می‌تواند در انواع بافت ساده، بافت دوقلو، بافت هلندی و بافت پنج پره‌ای یافت شود.

توری پلی استر مونو فیلمنت آبی Blue monofilament polyester mesh

توری پلی استر مونو فیلمنت آبی بسیار متداول برای شستن میوه و سبزیجات در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. این ماده همچنین می‌تواند در رنگ سفید تهیه شود، اما اغلب رنگ آبی ترجیح داده می‌شود زیرا در صورت آسیب، به راحتی بین محصولات قابل تشخیص است. توری پلی استر مونو فیلمنت دارای مشبک بین ۱۰۰۰ میکرون (۱ میلی متر) و ۴۰۰۰ میکرون (۴ میلی متر) در دسترس است که بدیهی است ۴۰۰۰ میکرون دارای بالاترین نفوذ پذیری هوا و آب است. بافت این نوع توری‌ها بافت ساده، بافت بدون طرح است، نمونه‌های دیگر کاربردها و صنایع توری پلی استر مونو فیلامنت آبی عبارتند از غربال‌ها، فیلترها، صنعت آسیاب آرد، صنعت کاغذ بهداشتی و غیره.

توری فیلتر پلی استر Polyester filter fabric

ویژگی‌های انواع توری پلی استر

از انواع توری پلی استر توری فیلتر پلی استر است که بیشتر در صنایع غذایی و غیرغذایی استفاده می‌شود. تا کنون بیشترین کاربرد این مواد برای خشک کردن، فیلتر و تسمه نوارنقاله بوده است. این تسمه‌های مش پلی استر مونو فیلمنت به عنوان مثال برای اهداف آبگیری در دستگاه‌های فیلتر تسمه‌ای استفاده می‌شود تا لجن را از آب جدا کند. از طرف دیگر، برای برجسته‌سازی و تولید پودرهای لبنی استفاده می‌شود. تسمه‌های توری پلی استر با توجه به درجه موادغذایی تهیه شده‌اند، بیشتر سفید رنگ هستند و برای رهاشدن از انرژی ایستا (برای جلوگیری از خطر انفجار) از سیم کربن ضد استاتیک سیاه تهیه شده‌اند.

برخی دیگر از کاربردهای این نوع از تسمه‌های توری پلی استر مونوفلایمنت شامل پرس‌های چوبی فیبری که در آن از تسمه‌های مختلفی استفاده می‌شود تا این نوع چوب مهندسی شده را تحت فشار زیادی فشار دهند. علاوه بر این، تاسیسات تولیدی برای صنعت لوازم یکبار مصرف بهداشتی، که در آن از پارچه‌های فیلتر پلی استر به عنوان تسمه‌های خلا استفاده می‌شود، برای حمل و پردازش لوازم یکبار مصرف بهداشتی مانند پوشک و حوله‌های بهداشتی استفاده می‌شود. گفتی است نوع بافت این توری‌ها بافت‌های دوقلو ، ساده و هلندی است.

توری اسپیرال پلی استر Polyester spiral mesh

توری اسپیرال پلی استر نیز یکی از انواع توری پلی استر مونوفیلمنت است، اما مانند نوع توری فیلتر پلی استر بافته نشده است، در عوض این یک توری پلی استر با سیم های پیچ خورده مارپیچی است که در آن پین‌ها مارپیچ ها را مانند زنجیر در کنار هم نگه می دارند. بیشتر توری اسپیرال پلی استر در صنعت آبگیری برای جداسازی لجن از آب درون دستگاه‌های فشار فیلتر تسمه‌ای استفاده می‌شود. اما از تسمه‌های مشکی توری اسپیرال پلی استر نیز در صنایع غذایی برای خشک‌کردن شیرهای چرب و پودرهای کشک یا جداکردن مواد غذایی جامد از مایع استفاده می‌شود. سایر کاربردها و صنایع شیمیایی، دارویی، زغال سنگ و شستشوی خمیر کاغذ است. توری اسپیرال پلی استر می‌تواند مجهز به سیم‌های پرکننده یا بدون آن باشد که امکان تنظیم و سفارشی سازی هوا و نفوذپذیری مایع را فراهم می‌آورد.

توری خشک کن پلی استر Polyester Dryer Screen

باتوجه به نوع بافت آن، توری خشک کن پلی استر را می‌توان به صورت ۳ تایی، به ۴ لایه تقسیم کرد. طبق این دسته توری خشک کن پلی استر را می‌توان به یک لایه یک و نیم، دو لایه و مستطیلی تقسیم کرد. با توجه به نحوه اتصال ، می‌توان آن را با  پین‌کردن، حلقه پین و حلقه اسپیرال به هم متصل کرد. توری خشک کن پلی استر یک و نیم لایه برای خشک کردن کاغذهای زیر ۷۰ گرم مناسب است؛ همچنین توری خشک کن پلی استر دو لایه ۴ لایه برای خشک کردن کاغذهای بالاتر از ۷۰ گرم مناسب است.

توری خطی پلی استر Polyester Linear Screen

این توری‌ها عمدتاً در قسمت خشکی دستگاه ساخت کاغذ، صفحه معدن،  کاربردهای تصفیه آب استفاده می‌شود از جنس توری‌های ساده و ۲ لایه و سه لایه عمدتا در خطوط ویژه مانند ساخت کاغذ، بسته بندی خمیر سولفات و خمیر مقوا و گیاهان فیبر و غیره استفاده می شود. سایر موارد استفاده از صفحه نمایش خطی: صنعت معدن، تصفیه و خشک کن صنایع غذایی.

توری چاپ پلی استر polyester printing mesh

توری چاپ پلی استر از انواع توری پلی استر است که برای چاپ روی پارچه، شیشه، سرامیک  منسوجات، سی دی  و دی وی دی و تابلوهای مدار استفاده می‌شود.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست