توری پرسی که به توری پرسی مشبک فلزی هم شناخته می شود در زمینه سرند، حصار، فیلتر های صنعتی، صافی و دکوراسیون و … مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره انواع توری پرسی با ما همراه باشید.

درباره توری پرسی و کاربردهای آن صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر با انواع توری پرسی آشنا شویم. انواع توری استنلس استیل شامل موارد زیر می‌شود:

توری پرسی میانی (Intermediate Crimped Wire Mesh)

توری پرسی میانی یکی از انواع توری پرسی است که با دستگاه‌های بافندگی دقیق تولید می‌شود، سیم استفاده شده در این توری از قبل چین خورده است و بعد بافته می‌شود. تقاطع سیمهای تار (سیمی که در درازای توری قرار گرفته) و سیم‌های پود (سیمی که در پهنای توری قرار گرفته است) در نقاط هر عدد فرد (سه ، پنج ، هفت و غیره) اتفاق می‌افتد.

بافت این نوع از از انواع توری پرسی به صورت مشبک‌هایی  از اشکال مربع و مستطیل در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و معمولاً در رابطه با سیم باریک‌تر مشبک‌های بزرگتری را ایجاد می‌کند. مواد استاندارد توری پرسی میانی از جنس استنلس استیل و کربن است. گفتنی است توری پرسی میانی بیشترین کاربرد را در صنایع ساخت و ساز و خودرو دارد. ازجمله ویژگی‌های آن شامل استحکام عالی، پایداری بیشتر، مقاومت در برابر سایش و ساختار محکم می‌باشد.

کاربردهای توری پرسی میانی

  • در صنایع معماری و تزئینی، برای صفحه نمایش پنجره، شومینه، حصار و سقف.
  • در صنایع کشاورزی و مواد غذایی، برای کباب کردن.
  • در صنایع معدن، برای صفحه نمایش دستگاه ارتعاش.
  • در صنعت خودرو، برای کولرهای رادیاتور و روکش چراغ‌ها.
  • در صنایع پتروشیمی و شیمیایی، برای الک آزمایش.

توری پرسی قفل شده (Lock Crimped Wire Mesh)

توری پرسی قفل شده یکی از انواع توری پرسی است که معمولاً با استفاده از سیم‌های از قبل چین خورده  تولید شده است. این نوع توری از لغزش مواد بر روی سطح آن جلوگیری می‌کند و معمولاً به عنوان یک توری محکم و با داوم در کاربردهای معدن و معماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع بافندگی توری پرسی قفل شده به سبک مدرن است به طوری که سیم تار و پود در نقاط تقاطع روی هم قرار می گیرند و دارای برآمدگی‌های واضح هستند این در حالی است که فاصله‌ بین برآمدگی‌ها صاف و مستقیم است. گفتنی است که این نوع توری معمولاً با موادی از فولاد کربن و فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود. از ویژگی‌های این نوع توری شامل طول عمر طولانی ساختار قوی و باداوام همچنین دارای سطح صاف است. این توری نیز مشابه توری پرسی میانی کاربردهای فراوانی در معماری، معدن، صنایع پتروشیمی، کشاورزی و غذایی دارد.

توری پرسی ساده (Plain Crimped Wire Mesh)

توری پرسی ساده مدل دیگری از انواع توری پرسی از بافتدگی چین‌دار ساده تولید می‌شود و دارای مشبک‌های  مربع یا مستطیل است. این نوع توری  با دستگاه‌های بافت تولید می‌شود و هر دو سیم تار و پود قبل از بافته‌شدن به صورت توری با فرآیند بافندگی چین‌دار می‌شوند. توری پرسی ساده معمولی‌ترین نوع بافت از قبل چین‌دار است و یک سبک ساده است  که در آن سیم تار و پود  در هر چین یا موجی که به هم می‌رسند همدیگر را قطع می‌کنند و به هم بافته می‌شوند. توری پرسی ساده معمولاً با موادی از فولاد کربن و فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود. از مزایا آن می‌توان به استحکام بالا، اندازه‌های متفاوت و دقیق، مقاومت در برابر سایش و ساختار محکم اشاره کرد. این توری نیز مشابه دیگر توری‌های پرسی کاربردهای فراوانی دارد.

توری پرسی مسطح بالا (Flat Top Crimped Wire Mesh)

هردو سیم تار وپود در این نوع توری نیز قبل از بافندگی چین‌دار  می‌شوند و معمولاً توری پرسی مسطح بالا را در صنایع معماری و معدن استفاده می‌کنند. استحکام بالا و سخت بودن این توری آن را برای کاربرد‌های سنگین‌تر آماده می‌کند؛ همچنین دارای دیافراگم سازگارتر و دقیق‌تری است که باعث می شود بهتر فیلتر کند. توری پرسی مسطح بالا دارای دو طرف است یک طرف صاف و طرف دیگر به دلیل اتصال سیم‌های تار و پود دارای برآمدگی است، قسمت صاف اجازه می‌دهد تا مواد با اصطکاک کمتری عبور کنند، به این معنی که ذرات سریع‌تر از آن عبور می‌کنند و نسبت به سایر بافت‌ها در معرض ساییدگی کمتری است. در مقابل، طرف  دیگر ناهموار منجر به اصطکاک بیشتر می‌شود که ذرات را کند می‌کند. مواد استاندارد توری پرسی مسطح بالا از جنس استنلس استیل و کربن است.

کاربردهای انواع توری پرسی مسطح

  • در صنایع معماری و تزئینی، برای توری برای نرده‌ها، نما و سقف.
  • در صنایع کشاورزی و مواد غذایی به عنوان قفس برای نگهداری حیوانات، فیلتر و کباب کردن.
  • در معادن نیز به عنوان دستگاه ارتعاش.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست