توری استنلس استیل یبه دلیل مقاومت در برابر خوردگی، سایش، حرارت همچنین مقاومت در برابر اسید معروف است، برای طیف گسترده‌ای از صنایع ضروری است. در ادامه برای یافتن اطلاعات بیشتر درباره انواع توری استنلس استیل با ما همراه باشید.

درباره توری استنلس استیل و کاربردهای آن صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم بیشتر با انواع توری استنلس استیل آشنا شویم. انواع توری استنلس استیل شامل موارد زیر می‌شود:

T-304

T-304 آلیاژی ضد زنگ و حاوی ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است به همین دلیل آلیاژ ۱۸-۸ نیز نامیده می‌شود. مقاومت در برابر حلال‌ها، کلرها و سایر مواد شیمیایی از خصوصیات برجسته‌ این محصول عالی است. البته این مدل از انواع توری استنلس استیل به اندازه T-316 در برابر خوردگی مقاوم نیست، اما در اکثر مصارف، قابل قبول (و مقرون به صرفه تر) است، مگر اینکه در موارد دیگری مشخص شده باشد. در مقابل نور در معرض فضای بیرونی بدون زنگ‌زدگی مقاومت می‌کند؛ همچنین در برابر اکسیداسیون در دمای بالا تا ۱۴۰۰ درجه فارنهایت مقاومت می‌کند. T304 در دمای ۲۶۰۰ درجه فارنهایت (۱۴۳۰ درجه سانتیگراد) ذوب می‌شود اما حداکثر دمای توصیه شده آن برای برای استفاده مداوم ۱۴۵۰ درجه فارنهایت (۷۹۰ درجه سانتیگراد) است و برای استفاده‌ متوسط تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت (۹۰۰ درجه سانتیگراد) استفاده می‌شود. کاربردهای آن از جمله: مرتب سازی و غربالگری مایعات، پودرها و مواد جامد ، محصولات غذایی، دارویی است.

L 304

نوع L 304 بسیار شبیه T-304 است، با این تفاوت که میزان کربن در آن کاهش یافته است و این کار به بافت بهتر و خصوصیات جوش ثانویه کمک کرده است.

۳۰۹

یکی دیگر از انواع توری استنلس استیل نوع ۳۰۹ با مقاومت بالا در برابر حرارت است که شامل ۲۳ درصد کروم و ۱۲ درصد نیکل بوده و در دمای ۱۷۰۰ درجه فارنهایت کاربرد دارد.

۳۱۰

نوع ۳۱۰ استحکام و مقاومت خوبی را در دماهای بالا حفظ می‌کند و ممکن است در جایی که ترکیبی از مقاومت، چقرمگی و مقاومت در برابر اکسیداسیون، ضروری است از آن استفاده شود. در جاهایی که در دماهای بالا می‌توان این نوع را استفاده کرد. نوع ۳۱۰ دارای ضریب انبساط کمی پایین‌تر از بسیاری از آلیاژهای دیگر نیکل – کروم است.

T-316

یکی دیگر از انواع توری استنلس استیل نوع T-316است که با افزودن ۲ درصد مولیبدن همراه با از ۱۸ درصد کروم و ۱۰ درصد نیکل ایجاد می‌شود به این نوع ۱۸-۱۰  نیز گفته می‌شود. نوع ۳۱۶T- نسبت به سایر فولادهای ضد زنگ نیکل کروم که نمک، آب گوگرد یا نمک هالوژن مانند کلریدها در آن وجود دارد، در برابر خوردگی مقاومت بهتری دارد. خاصیت ارزشمند T-116 استحکام زیاد در دماهای بالا است. سایر خصوصیات مکانیکی و مشخصات ساختگی این نوع مشابه T-304 است. توری بافته شده  از جنس استنلس استیل T-316 از  مقاومت خوبی در برابر خوردگی نسبت به انواع معمولی نیکل کروم، در پردازش شیمیایی برخوردار است. T316 در دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت (۱۳۷۵ درجه سانتیگراد) ذوب می‌شود اما حداکثر دمای توصیه شده برای استفاده مداوم از آن ۱۵۰۰ درجه فارانهایت (۸۱۵ درجه سانتیگراد) است و برای استفاده متوسط از آن تا ۱۶۵۰ درجه فارانهایت (۹۰۰ درجه سانتیگراد) استفاده می‌شود. از جمله کاربرد این موارد: جداسازی روغن و مواد غذایی، مواد شیمیایی و داروسازی است.

L 316

نوع L 316 بسیار شبیه T-316 است، تفاوت این است که میزان کربن در این نوع کاهش یافته است که باعث می‌شود توری بهتر بافته شود و  به خصوصیات جوش ثانویه کمک می‌کند.

جمع‌بندی

توری استنلس استیل بسته به آلیاژ استنلس استیل می‌توانند قطر ۱۲ میکرون تا ۷ میلی‌متر داشته باشند و در صنعت، بیشتر کاربرد توری استنلس استیل در فناوری تصفیه و جداسازی استفاده می‌شود. در این مقاله سعی شد انواع توری استنلس استیل شرح داده شود، امیدواریم شما نیز با انواع توری استنلس استیل آشنا شده باشید.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست