یکی از توری‌هایی که در صنایع مختلف کاربرد و مصرف زیادی دارد و به دلیل ویژگی‌های خود می‌توان آن را در موقعیت‌های مختلف به کار برد، توری پرسی مشبک فلزی است. در این مطلب با این توری و کاربرد آن بیشتر آشنا می‌شویم.

توری پرسی چیست؟

توری پرسی

توری‌های پرسی (crimped wire mesh) که به آنها مشبک فلزی هم گفته می شود، از فلز آهن، سیم‌های از جنس استنلس استیل ضد زنگ، سیم مسی، سیم فولادی با کربن بالا، سیم فولادی کم کربن، سیم آهنی گالوانیزه، سیم فولادی گالوانیزه و حتی سایر فلزات غیرآهنی با کیفیتی عالی ساخته می‌شود. این نوع توری‌ها از سیم‌هایی مفتولی با جنس‌های که در بالا به آن اشاره شد؛ در دستگاه به صورت موج‌دار به هم بافته می‌شوند. البته گاهی خراش‌هایی را نیز قبل از پرس در آن ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود از لیزبودن سطح توری پرسی مشبک فلزی جلوگیری شود.

توری‌های پرسی به شکل مشبک‌ها و چشمه‌هایی به صورت مربع یا مستطیل عرضه می‌شوند. درواقع  ایجاد خراش و موج‌دارکردن توری‌های پرسی باعث ایجاد ثبات و قوام بیشتر در آن‌ها می‌شود؛ همچنین برای بهبود کارآیی تولید‌، عملکرد و زیبایی شناسی طی سال‌های متمادی سبک‌های مختلفی از خراش بر روی این نوع‌ توری‌ها ایجاد شده است. در ادامه این مقاله ‌با ما همراه باشید تا درباره‌ ویژگی‌ها و کاربردهای توری پرسی اطلاعات بیشتری کسب کرده و بتوانید نیاز خود را متناسب با نوع و کاربرد آن خریداری کنید.

ویژگی‌های توری‌ پرسی

این نوع توری با توجه به مشخصات خود ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در ادامه می‌توانید آنها را مشاهده کنید:

  • از لحاظ متریال دارای مواد مختلف و الگوهای بافت متفاوتی است.
  • بسیار مناسب برای صنایع پرطرفدار مانند ساخت و ساز، معدن، سیمان، پتروشیمی و فرآوری مواد غذایی هستند.
  • از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.
  • به وسیله‌ی دستگاه موج‌دار می‌شوند و از این رو استحکام بالایی دارند.
  • قابل تنظیم در دمای بالا و پایین بوده و در برابر درجه حرارت بالا از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • در برابر اسیدها، قلیایی‌ها و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.
  • می‌تواند بارهای سنگین را به راحتی تحمل کنند.
  • از سطح ضد لغزش بسیار قویی بهره می‎برند و درصورتی که روی‌ آن‌ها وسیله‌ای قراربگیرد از روی آن لیز نمی‌خورد و سقوط نمی‌کند؛ البته گفتنی است نوعی از این توری‌ها نیز وجود دارد که دارای سطحی صاف و صیقلی است که برای غربالگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • این نوع توری‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خورندگی نیز بسیار مقاوم هستند.
  • قیمت مناسب و ارزان بودن توری‌های پرسی یکی از دیگر از مزیت‌های آن نسبت به سایر توری‌ها می‌باشد.
  • از لحاظ زیبایی‌شناسی نیز این توری‌ها به دلیل موج‌دار بودنشان داری جذابیت بصری هستند و از آن‌ها کاربردهای مختلف هنری استفاده می‌شود.

انواع توری‌ پرسی

انواع توری پرسی

توری‌های پرسی با توجه به ضخامت با قطرهای متفاوت نیز عرضه می‌شوند به عنوان مثال از توری‌های پرسی با قطر سیم‌های ضخیم در معدن، کارخانه‌های ذغال سنگ، ساخت و ساز یا صنایع دیگر استفاده می‌شود و توری‌های پرسی با قطر سیم‌های نازک‌ در کباب کردن انواع مواد غذایی استفاده‌ می‌شود چراکه همانطور که گفته شد در برابر خوردگی و حرارت بالا مقاوم می‌باشد. درباره‌ ابعاد مورد استفاده برای این محصول در صورتیکه از توری‌های نازک استفاده شود از ۲.۲ تا ۵ میلیمتر و درصورتی که از توری‌های ضخیم استفاده شود از ۲ تا ۶ سانتی‌متر و بالاتر وجود دارند.

کاربرد توری‌ پرسی

توری‌های پرسی به طور گسترده کاربردهای فراوانی دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. یکی از کاربردهای  توری‌های پرسی به عنوان محافظ گل‌ها و گیاهان در محدوده‌ی شهر و پارک‌ها همچنین به عنوان حصار در باغ‌ وحش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی یکی از بهترین موارد برای ایمن‌سازی اماکن شامل فرودگاه‌ها، زندان‌ها، ترمینال‌ها و مناطق نظامی و ورزشی محصوب می‌شود. همچنین به طور گسترده در معدن، مواد شیمیایی، ساخت و ساز و معماری، پروژه‌های عمرانی و بتن‌ریزی، لوازم جانبی مکانیکی، توری محافظ، غربالگری مواد غذایی مانند آرد، صنعت پتروشیمی، امنیت ماشین آلات ساختمانی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد؛ همچنین یکی دیگر از کابردهای عالی توری‌های پرسی در فیلتراسیون، صنعت بسته‌بندی و کاغذ‌سازی است.

جمع‌بندی

وزن کم، مقاومت بالا، ضد زنگ‌‌زدگی، قیمت مناسب، کیفیت مرغوب، قابلیت استفاده و کاربردهای فراوان همگی از مزیت‌های توری‌های پرسی است که می‌تواند تجربه‌ی خرید بی نظیر را برای شما به ارمغان بیاورد. گفتنی است نصب توری‌های پرسی آسان است و نیاز به تخصص و زمانی زیادی ندارد؛ از این رو افراد بیشتر آن را ترجیح می‌دهند. امیدواریم باتوجه به نکات گفته شده شما نیز بتوانید خرید عالی را متناسب با نیاز خود تجربه کنید.

استیل بهراد عرضه کننده انواع توری پرسی است که برای خرید یا مشاوره می‌توانید با شماره ۳۳۹۲۵۳۲۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست